Efter 3 veckors förkylning...

Nu börjar äntligen min och Frejas 3 veckor långa dunderförkylning släppa!

Det har varit riktigt jobbigt med hosta, halsont, snor, feber och gnällig Freja! Hon som är vår lilla solstråle och aldrig brukar vara tjurig! Det blev påfrestande för oss alla! Vi fick dessutom ta en tripp till akuten mitt i natten när hon fick 40 graders feber som inte ville släppa och en massa feberfrossa på det! Lilla plutten!

Men som sagt börjar det släppa nu och de senaste 4 dagarna har hon varit en dröm! Glad, skrattande, nöjd och bara följt sitt schema!

För mig har de här veckorna inneburit att jag inte kunnat träna och det har i sin tur påverkat blodsockret. Mitt bs har fortfarande hållit sig relativt lågt men istället för den där stabila kurvan så har det varit mycket upp och ner. Nu har vi tränat i tre dagar och det ger effekt direkt - jätteskönt!

Det visar också hur viktigt det är med träningen även om man redan äter bra - det samspelar!

Idag är det vilodag - det är ju nyårsafton! Vi ska laga barnens favoritmat - lyxig fisksoppa med skaldjur - och sen ska vi väl mest t det lugnt och spela Bingo Lotto! Hahaha... Barnen ser fram emot soppan men också att det snart blir deras födelsedag så de vill nog mest få nyårsafton överstökat! ;)

Gott Nytt År

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor