Myntrik & Svingelskogen

Barnsliga sagoböckor hade jag många som liten!

En del var Disneys klassiker som Djungenboken och Robin Hood men sen hade jag även två som jag fått från Föreningsbanken om den lilla sparbösse-elefanten Myntrik."Myntrik på äventyr" och "Myntrik på nya äventyr" - väldigt fyndigt! ;) Men jag älskade dem som barn! Föreningsbanken är ju nerlagd sedan länge och kassettbanden hann ju aldrig bli CD-skivor så sagorna går inte att få tag i!

Men jag har faktiskt kvar mina gamla kassettband och för några veckor sedan beställde jag hem en konverterare för att kunna göra dem till MP3-filer! Igår kväll fick jag äntligen en stund och blev klar med det första bandet! Hihi... sååå mysigt!

Min mamma introducerade Svingelskogen när jag var lite äldre men det är ju så kul med sagor med sånger! Tydligen har vissa låtar och någon saga kommit på skiva men jag har sökt och inte hittat någon som har kvar dessa till försäljning! Mamma ringde dock häromdagen och berättade att hon hittat 3 kassettband så jag ska nog göra samma sak med dessa som med Myntrik!


Det blir nog bra att ha några sådana sagor i bilen ifall vi ska köra en längre sträcka! Om ett par år tycker förhoppningsvis barnen att det är lika mysigt som deras mamma gör! ;)

Comments

  1. Hej!
    Du har inte möjligtvis kassettbandet om Sune som också gavs ut av Föreningsbanken? Mitt försvann i en flytt och jag har letat länge efter audiofiler eller liknande. I så fall så köper jag gärna bandet eller en mp3-fil :)

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Nej tyvärr inte! Jag känner igen det men det var kanske min bror som hade det eller en kompis kanske! Men det är tyvärr inget jag har!
    Hoppas du kan hitta det någonstans - för det är ju en sån härlig nostalgi-tripp!
    MVH
    Johanna

    ReplyDelete
  3. Hej Johanna!
    Jag älskade Myntrik som barn och gillar det fortfarande..
    Finns det någon möjlighet att du skulle kunna gå till någon som kan bränna över från kasset till cd? Så skulle jag gärna vilja köpa isåfall.
    Med vänlig hälsning
    // Nina O
    smulan_15@hotmail.com

    ReplyDelete
  4. Goda nyheter Nina!
    Jag fick tag i en billig konverterare och har nu banden som MP3-filer! LYCKA!

    MVH
    Johanna

    ReplyDelete
  5. Skulle man kunna få tag på dom mp3-filerna? typ köpa av dig? Skulle vilja ha myntrik på nya äventyr :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vi kan nog fixa något! Du kan göra ett inlägg och lämna din mailadress (som jag inte publicerar) så kan jag höra av mig till dig! ;)

      Delete
    2. Hej! Jag skulle oxå vilja ha myntrik- serien. Kan jag göra någon deal med dig?
      Maria

      Delete
    3. Hej Maria! Gör ett inlägg med din mailadress (inga inlägg publiceras utan att jag godkänner det - så jag raderar det utan att publicera) så ska jag fixa det! // Johanna

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor