Galet låga bs!

Vilken natt jag har haft med mitt blodsocker!
 
Innan jag gick och la mig hade jag 3,3 i bs och åt då både en clementin och en banan - vilket brukar hålla mig natten igenom! En timme efter sänggång kände jag att det var lågt och hade då 1,8 (!) och tryckte både ett äpple, en clementin och en halv flaska MER!
 
Vaknade ännu senare, typ halv 4 inatt, och hade då 2,5 i bs och tog ett stort glas Proviva och en macka! Ändå hade jag bara 5,8 på morgonen! Undrar vad det är som händer men har för mig att jag hört att det kan gå lite upp och ner med insulinbehovet under detta stadiet av graviditeten så jag tänkte sänka mina Lantus-doser idag och se hur det går! Det är ju ett ständigt meckande med det doserna när man är gravid!
 
Hoppas att jag slipper alldeles för många låga värden idag!

Comments

  1. Det var verkligen låga värden! Jag är inne i någon liknande period nu, och får sänka och höja basalen från dag till dag! Det är enkelt när man har pump iallafall, kanske lite svårare att justera med pennor?!

    ReplyDelete
  2. Jag vet ju inte hur det fungerar med pump så svårt att säga men idag har jag sänkt båda mina långtidsverkande med 2 enheter vardera! Vi får se vad det blir för resultat inatt/imorgon! Hoppas att det räcker iaf!

    ReplyDelete
  3. Hej
    Du vet väl att när de börjar närma sig en fl så brukar man få sänka doserna rejält. De kan va från dar till veckor

    Spännande....

    Kramar catta
    Www.cattasblogg.wordpress.com

    ReplyDelete
  4. De var ja catta som skrev tidigare men de kommer från min mans hotmail då de ej går att lämna meddelande annars.

    Kram catta

    ReplyDelete
  5. Hej
    Du vet väl att när de börjar närma sig en fl så brukar man få sänka doserna rejält. De kan va från dar till veckor

    Spännande....

    Kramar catta
    Www.cattasblogg.wordpress.com

    ReplyDelete
  6. Oj det hoppas jag verkligen inte för jag är ju bara i v26! Kanske borde kolla upp det!? :/

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor