Halsfluss all over again...

Jag har haft halsfluss två omgångar i hela mitt liv!

Första gången var hösten 2014, tvillingarnas första höst på dagis. Då fick jag först halsfluss med strep A och en månad senare halsfluss med strep C.

I slutet av januari var jag och Freja hemma tillsammans med halsfluss, strep A. I måndags när jag kom hem från jobbet var jag helt slut, Freja var hos faster i Malmö så jag satte på Mello till Klara och Stella på TV och lade mig under en filt i soffan. Det räckte inte med en filt så tjejerna gav mig en till och sen somnade jag och sov tills David kom hem.

Hade ambitionen att gå till jobbet på tisdagen men när alla barnen var påklädda och redo så andades jag ut och riktigt kände ur dåligt jag mådde, så det blev till att stanna hemma. Ringde vårdcentralen direkt när de öppnade och fick en tid.

Jo men visst var det strep A igen! Suck...

Men penicillin hjälper rätt fort ändå så har inte så jätteont i halsen längre även om det gör sjukt ont att gäspa! Haha... Jag smittar ju inte längre så behöver inte vara hemma i 10 dagar denna gången eftersom inga barn är sjuka! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor