Hjärnstark; del 3, 3/3

Som vanligt när man börjar träna så blev jag sjuk av alla bakterier som florerar på gymmet!

Dunderförkylningen Allan slog till medan jag var hemma med barnen som hade feber från sitt vaccin. Huvudet var mos, näsan var täppt och allmäntillståndet var kasst!

Helt plötsligt blev min träningsplanering hotad, jag skulle ju träna minst 30 minuter 3 gånger i veckan och skicka mina svettiga tränings-selfies till min kompis - vilket jag har gjort och jag har fått massa beröm som boostat min motivation.

Men jag hade bara hunnit träna 2 gånger när förkylningen slog till. Jag visste ju att det antagligen skulle hända där i början men ville inte att första veckan skulle bli så. Om man lyssnat på radion på morgnarna så har de på i princip alla radiokanaler haft en träningsexpert som pratat om hur man ska lyckas med sitt nyårslöfte och det viktigaste är ATT INTE GE UPP!

Jag valde ju att starta innan nyår för det skulle inte vara ett nyårslöfte - jag skulle lura det där nyårslöftet! Haha...

I alla fall så hann jag bli så pass bra till söndagen så att jag stack iväg och gjorde mitt tredje pass för veckan medan David var på handbollslekis med de andra barnen. Perfekt! 3 av 3 done...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor