Hjärnstark; del 1

Nu har den äntligen kommit - bibeln!


"Hjärnstark" är skriven av överläkare Anders Hansen på ett väldigt fångande vis. Boken kom igår och jag har fortfarande inte koncentration att läsa för långa stycken i taget men den börjar väldigt bra. Han lovar i början att om man följer hans råd kan man förändra sin hjärna på 1 år så jag tänkte att jag ska följa hans råd och dokumentera lite här så får vi se om jag ser en förändring.

Enligt råden från artikeln jag rekommenderade i ett tidigare inlägg så har jag nu börjat träna - 30 minuter åt gången 3 dagar i veckan och så skickar jag en svettig selfie till min kompis.

Idag är jag trött, väldigt trött och hade svårt att gå upp imorse. Jag vill försöka att träna så tidigt som möjligt eftersom det påverkar diabetesen och jag vill hinna rätta till det innan jag somnar.

Men vilket skillnad det gör på diabetesen - att äta supernyttigt och att träna. Har fått sänka alla mina doser redan och tror nästan att jag måste sänka ännu en gång för det ligger lite för lågt - det får gärna ligga lågt inom målområdet men inte så lågt att det ligger på det röda området (under 4 i bs). Skönt att ha Freestyle Libre när man måste ha ständig koll så man slipper sticka sig i fingret hela tiden!

Jag börjar nog få lite överkänslig hud mot klistren på Libre-sensorerna men jag vill stå ut för jag vill ha sån här bs-mätning. Det kliar en del och när man tar av sensorn, efter periodens slut, så blir där lite märken. Ska se om jag kan hitta en bra hudkräm som kanske kan förbättra hudens motståndskraft.

Jaja... jag har i alla fall bibeln med mig i väskan idag så jag ska ta tåget med min ort som slutstation så att jag kan läsa ostört! ;)


Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor