Laga olika mat

Under julens buffébord kan man välja mat som man vill men nu börjar vardagen igen!

Nu är jag ensam med barnen under veckan och idag småstartade vi med makaroner och falukorv till lunch men på grund av Frejas magbesvär så ville neurologen att hon helst inte ska äta pasta eftersom det är förstoppande. Så nu börjar livet då vi lagar olika mat!

Jag kokade bulgur till Freja som jag blandade med väldigt lite fullkornspasta. Vi har bara fullkornspasta här hemma så det fick stora tjejerna, den pastan är dock inte tillräcklig för Frejas lilla mage! Jag åt också bulgur och pasta blandat i sympati för lilla Frejisen men det var helt okej.

Mjölk är också förstoppande så istället fick hon vatten med movicol i och vi får se hur vi kan lösa det sen när hon börjar förskolan igen!

Vi har köpt husk som vi ska byta ut lite välling mot men vi har inte riktigt börjat med det ännu! Om två veckor ska vi till Hab och då ska jag se till att vi får tid till dietist och sen också att vi får en rullator till henne!

Mycket som händer igen!


Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor