Operation nästa...

... nu gör jag ett sånt jobbigt inlägg där jag inte berättar riktigt allt men det kommer väl bli okej!

Som om vi inte hade nog huvudbry så måste jag nu göra en titthålsoperation förhoppningsvis i nästa vecka så jag kan lägga det bakom mig! Går allt bra och de är nöjda med mitt bs efter så får jag åka hem på kvällen!

Men sen tar det lite tid att läka och helst ska jag inte bära Freja så mycket så vi får se hur det ska gå! Vi har börjat träna och äta mer regelbundet och nyttigare men eftersom jag inte är i så god form så blir jag ändå orolig för infektioner! 😕

I alla fall sa läkaren att jag borde kunna träna igen efter 2 veckor - sköterskan sa 4 veckor så jag får väl känna efter lite själv! Men jag ska i alla fall vara uppe och gå mycket så det ska jag väl mäkta med - det var ju samma sak efter kejsarsnittet och då var jag ju uppe och gick trots att jag hade ont, smärta kan jag leva med!

Idag hade vi i alla fall samtal med läkare, sjuksköterska och narkos inför operationen samt att jag fick lämna massa blodprover! "Inskrivningssamtal" sa sekreteraren i receptionen och jag fick direkt panik för det stod banne mig inte på lappen men det kallades bara så... pust... 😝

Lite nervöst att lämna över sin diabetes till någon annan medan man är nersövd... riktigt läskigt faktiskt! Jag valde ju tom att inte ta lugnande när jag gjorde min gastroskopi eftersom de sa att man kunde somna av det samtidigt som de inte ens läst att jag hade diabetes så det vågade man ju inte lämna över till dem!

Men jag får väl släppa kontrollen för jag har ju inget val! Usch...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor