En strimma ljus i mörkret

Asså ibland är allt bara blä...

Lite medvind hade ju inte skadat... inte alls faktiskt så blås hitåt! 😭😭😭 Idag har varit en sån skitdag med fler dåliga nyheter (inte gällande Freja)! Allt blir bara så himla tungt - hur ska man orka med?

Världens bästa sambo hittade dock en strimma ljus! Jag har skrivit tidigare om en metod att bota diabetes typ 1 som tagits fram i USA som de nu ville skulle replikeras på andra platser för att säkerställa resultatet och metoden! Nu har första Europeiska diabetikern botats med metoden!!!


Vågar man hoppas? Tänk om det faktiskt skulle innebära att jag kan bli botad om några år! Vilken grej... vilken fantastisk grej! Nobelpriset nästa!

Jag har alltid tänkt att det skulle komma ett botemedel men samtidigt accepterat att jag kommer få leva med min diabetes hela livet - tänk om jag skulle få slippa det! Jag blir tårögd! 😂 Får en riktigt go känsla i magen!

Det är egentligen väldigt stor press att leva med diabetes - ha koll på blodsockret, beräkna insulin för allt man äter, speciella situationer kräver extra koll och anpassning som träning/fest/kyla/värme osv. Jag tror att det är det jag känner i magen... tänk att få slippa all den pressen! Önskedröm!!! ❤️💫

Jag anmäler mig gärna till att vara Sveriges försökskanin om det behövs! 🐰😊👍

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Klä om en lampskärm