"Dricker hon inte lite väl mycket!?"

Som sagt inget fan av Jihde men läste en annan sak har reste - om det nu var på hans sida eller i en intervju!

Att ibland kan barnen reagera på att han slöddrar eller beter sig konstigt och komma smygande med bs-mätare på samma sätt som han kan reagera på att barnen kanske dricker väldigt mycket och då komma smygande med bs-mätaren.

Jag har mätt blodsockret på barnen både när de var yngre och som senast igår kväll! Det är jättesvårt att ignorera det som skulle kunna vara tidigt tecken på diabetes - jag tror alla föräldrar med diabetes tänker så!

Nu reagerade jag på att ena tvillingen druckit väldigt mycket sista tiden och slukade tex hela sin flaska med saft på bion, drack mycket vatten innan läggdags och vaknade senare och ville ha mer att dricka! Jag kunde inte ignorera det och dessutom har jag mätt ett avvikande bs på henne tidigare - inte så avvikande att det ÄR diabetes men ändå lite högre än önskat! Men efter bion, juicen och kvällsmat på McDonalds låg det perfekt! Pust...

Barn med föräldrar som har typ 1 diabetes löper inte så mycket större risk att få diabetes än andra barn - 6% ökad risk ifall pappan har diabetes typ 1 och 3% ökad risk ifall mamman har diabetes typ 1 - men man vet ju ändå att risken finns där!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor