Lugn men produktiv dag!

Idag skulle vi egentligen spenderat dagen i Malmö men vi vaknade halvkassa - jag, David och Freja - så det blev till att stanna hemma och ta det lugnt!

Min dator har betett sig underligt ett tag nu - först loggades jag ur mitt eget skrivbord och in på en allmän profil trots att jag loggar in med min egen inloggning! Jag kunde ju inte heller ändra så jag kom in på mitt eget skrivbord utan fick hela tiden gå in på hårddisken för att nå mina filer osv! Skitstörigt!

Sen för en vecka sedan så gjordes uppdateringar - inget konstigt med det - men efter det så kunde jag inte använda några program alls! Försökte jag gå in på Word så kom en ruta upp ett "denna hemsida har stoppats som en opålitlig hemsida" - jag kunde klicka mig in för att kunna ta bort blockeringen men eftersom Word inte är en hemsida med en http://-adress så kunde jag inte ta bort blockeringen eftersom den egentligen bara ska vara för hemsidor! Suck...

David försökte fixa det men det hela slutade med full systemåterställning vilket betyder att jag förlorade alla program och inställningar - framförallt förlorade jag mitt Office som jag använt koden för sista gången för till denna dator så nu känner jag mig sjukt begränsad när jag ska använda datorn!

För att tala om något positivare så har vi ändå fått lite gjort i huset idag! Vi har röjt lite i köket och satt saker på plats så som vi vill ha dem - kändes jätteskönt för det har irriterat mig att ha sån oreda! Sen har det stått två lådor i stora badrummet som jag har tömt idag samt en mindre låda i köket med alla papper (både viktiga och mindre viktiga) som vi hade i köket precis innan flytt som jag sorterat och satt i pärmar!

Jag ska ju tapetsera diverse dörrar så vi har även vikt ihop alla flyttlådor som vi bara staplat på hög (så onödigt att vi inte gjorde det direkt men vi tömde ju lådor så fort i början) så att jag kommer åt det stora tapetserarbordet i källaren! Sen har vi flyttat runt lite lådor - vi har bestämt att det i princip endast är Jul-lådorna som ska sparas och förvaras för allt annat borde ha sin plats i hemmet! Så nu har vi flyttat in Jul-lådorna i pannrummet där vi har lagerhyllor! Vi har ju en del leksaker och barnkläder som Freja ska få ärva från sina systrar och sen ska vi börja sälja av det när hon vuxit ur/ifrån det så det förvaras temporärt på andra ställen!

Vi borde lyfta ner DVD-hyllorna i bio-rummet... får se om vi orka göra det sen - vi är ju lite slut nu! Freja har varit väldigt missnöjd idag - vi misstänker att det är förkylningen samt lite magont men så kan det ju vara ibland... hon är ju annars Världens goaste bebis! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor