Lugnare idag

Idag har det varit lite lugnare här hemma!

Barnen gick tillbaka till dagis idag efter att ha varit hemma i över två månader! Vi ville ha en längre ledighet tillsammans så att tjejerna skulle få ordentligt med egentid och kvalitetstid innan lillasyster föddes!

Det var iaf två barn som saknat sitt dagis! När vi berättade för dem igår att de skulle få gå dit ville de gå direkt! David lämnade dem imorse medan jag satt och ammade och sen hämtade jag dem på eftermiddagen! De mötte mig med stora leenden, sprang rakt i min famn och skrek "mammaaa"! Mysigt!

Det var dock svårt att lägga dem nu på kvällen och sista gången jag var inne hos dem frågade Klara "ska vi gå till dagis igen"? Ja imorgon men först måste man sova! När de till slut somnade vet jag inte riktigt men hoppas de orkar med imorgon!

På fredag har de verksamhetsdag på dagis vilket iofs passar oss för barnen ska på 2,5-årskontroll den dagen! Ska bli spännande att se vad som hänt det här året - skiljer det fortfarande 700g på dem, de kan olika saker väl så kommer det visa sig osv? ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor