Första tunga natten

Inatt hade vi första jobbiga bebisnatten!

Jag lade mig halv tio igår och var helt slut! Ett par minuter innan tolv vaknar bebis och vill ha mat! Äter i mer än 30 minuter per bröst, lägger henne men hon kommer inte till ro så får ta upp henne efter en stund och vaggar henne! Hon såg ut att ha somnat så lade ner henne men får ta upp henne igen efter en stund!

Så höll det på ett tag så till slut gjorde jag lite ersättning och gav henne! Verkade först funka men fick ta upp henne igen innan jag själv hunnit somna om! Och så började det om igen! Testade att amma, vagga, lägga henne mellan oss... inget funkade!

Vid halv fem hade David också vaknat ordentligt av allt bökande och stökande så han matade henne med en omgång ersättning som hon inte orkade äta upp så äntligen mätt i alla fall! Hon ville dock fortfarande inte lägga sig så till sist fick hon lägga sig i vagnen och så rullade jag henne fram och tillbaka tills hon till slut somnade!

Då var jag helt färdig efter att ha varit vaken i fem timmar mitt i natten så David tog barnen till dagis och kom lite senare till jobbet! Tack och lov för det! Vet inte hur jag skulle orkat annars!? Känner fortfarande inte att jag är helt ikapp!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor