Förkylda familjen

Nu är vi verkligen förkylda familjen här hemma!

Tjejerna var ju tillbaka på dagis i två dagar i förra veckan och det slår ju aldrig fel så nu är de konstanta 11-orna tillbaka! Denna gången slog det dock ut både mig och David också och igår slog det även ut på lilla Freja!

Så vi fick rota fram nässugen och åka och handla koksaltlösningsnässpray - stackarn är ju bara 12 dagar gammal idag så det är jobbigt för stackars lillan! Samtidigt är det ju omöjligt att hålla oss alla från henne så vi visste ju att hon skulle bli förkyld så småningom!

Tjejerna är dock bättre nu och ska till dagis imorgon! Ett tydligt tecken på att det är dags är när de börjar klättra på väggarna! ;)

Igår tog jag med mig ena tjejen när jag skulle till Emporia för att handla på Apoteket och samtidigt handla hem till kylen! Idag tog David med sig andra tjejen för att handla filter till nässugen eftersom de tog slut i förmiddags och jag glömde handla igår!

Tjejerna är såna änglar när man delar på dem men tillsammans så triggar de varandra något så fruktansvärt ibland! Nu är de inne i trotsåldern dessutom så det är lite påfrestande till och från och de har såklart mycket känslor som de inte vet hur de ska hantera! När vi var på 2,5-årskontrollen så sa BVC att de är lite för små för att förstå resonemang kring hur de kan hantera sina känslor och att det här bara är en sån period vi får ta oss igenom!

Såklart förstår vi också det men man vill ju så gärna hjälpa sina barn! :/

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor