Eventuellt igångsättning

Jag kommer få ett induktionssamtal i veckan och hoppas positivt!

Eftersom jag blev snittad med tvillingarna så är det inte säkert att jag kan få en igångsättning - livmodern måste vara mogen annars går det inte! Har man inget snitt bakom sig så kan man sätta in dropp, tabletter och andra hormonpreparat men när man har ett gammalt snitt så måste man kunna kontrollera så att det inte går för fort!

För några år sedan kom en Lex Maria i Lund av just denna anledning! Kvinnan hade fött två barn tidigare - den första med snitt och den andra vaginalt! Läkarna hade bara tittat på föregående förlossning och så hade man inducerat förlossningen med fel metod vilket resulterade i ett akut kejsarsnitt där man upptäckte att gamla snittet spruckit och bebisen hade en arm och ett ben i mammans mage! Som tur var så gick allt bra trots allt - men det vill man ju inte vara med om!

Fick tips om att Hallonbladste (har aldrig hört talas om tidigare) ska mjuka upp och förbereda livmodern för förlossning så när vi var ute och promenerade i torsdags så passade vi på att handla det!

Det var jättefint väder i torsdags och vi var ute hela dagen - var rätt mör när vi kom hem! Vi gick nästan en hel mil med några stopp emellanåt! Mådde rätt dåligt i fredags förmiddag men hoppas rundan gjorde något gott iaf! Vi smörjde in barnen med 50spf men inte oss själva alls så jag har härlig bonnebränna efter mitt linne! Så onödigt för jag har smörjt in mig alltid annars! Suck...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor