Trött så in i bomben

Nu är det faktiskt bara en månad kvar av graviditeten!

Det känns skönt för jag är som sagt trött på det nu! Dels är det sjukt jobbigt att kräkas med så stor mage och sen har jag ont i ena ljumsken och i benen till och från!

Vi har en del kvar att göra här hemma innan fotograferingen men det går ändå rätt snabbt framåt! Vi är nästintill klara med uterummet! Även om det till slut inte blev för vår egen skull så tycker jag att det är kul att se hur fint det blev att måla teglet där vitt så det verkligen ser ut som ett eget rum! Jag hade ju visionen men det blev inte gjort förrän nu! Där är en liten snutt av det röda teglet som måste målas en andra gång men annars är det färdigt! Ljust, fräscht och snyggt men framförallt enhetligt istället för två sorters tegel som det har varit!

Inne hade David fortfarande en del plantor som inte fick plats i växthuset men nu har han tvättat av flera av våra gamla innekrukor och satt paprikor och chiliplantor där och det blev riktigt fint på fönsterbrädorna!

Imorgon ska vi lägga ut vår huvudgavel till försäljning och se om vi kan bli av med den innan fotograferingen - annars får den väl stanna ett tag till men den ska inte flyttas med iaf!

Imorgon är det trädgård och städning på schemat! Vi har några flyttlådor kvar så vi får kanske packa undan lite mer saker men vi har fått bort en del! Det är svårt när bebisen snart ska komma också så i det rummet blir det ju en hel del saker! Får se hur jag ska organisera det imorgon - Davids huvudansvar blir trädgården!

Får se hur mycket jag orkar också - har ju falsk ischias och sen smärtan i ljumsken som kommer ibland! Ofta har jag noll energi innan lunch men det funkar inte imorgon... egentligen - men måste ju såklart lyssna på kroppen!

Lillan sparkar ju en del och det märks att det börjar bli trångt därinne för det syns tydligt på magen när hon håller på! En fot här och ett knä där! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor