HbA1c fortsatt neråt

Att bli heltidssjukskriven är ju inte kul alls men har gett effekt för diabetesen!

Det är inte längre höga toppar och djupa dalar utan oftast ligger jag inom referensramen på min Dexcom och sist hade HbA1c sjunkit till 36! 

Var på en massa kontroller i onsdags också! Först ögonbottenfotografering som tyvärr visade en liten blödning i vänster öga - men det är tydligen vanligt när man haft diabetes så länge som jag och tydligen var det något som kunde komma då och då men som läker bort av sig självt! Jag blev ju lite upprörd ändå för det är min första disbeteskomplikation - om man nu kan kalla det för det!?

Sen åkte jag hem och käkade lunch med familjen innan det var dags att spendera hela eftermiddagen på KK med blodflöde, tillväxt-UL och barnmorskebesök! Blodflödet såg bra ut och tillväxt-UL visade fortfarande en tjej som nu låg på -2% men risken för stora barn med diabetes brukar komma nu efter v 32 - så ännu inte ur farozonen!

Idag har barnen fått flytta över till riktiga sängar - först vilt protesterandes och sen vilt hoppandes! Det blir nog bra när de vänjer sig men vi fick förklara att spjälsängen nu är till bebisen och att de nu är stora flickor som får sova i stora sängar! Blir nog bra!

Vi ska sälja den ena sängen komplett med rullskyddet till när man plockar bort spjälsidan, madrass, täcke, kudde och spjälskydd! Nu när det bara kommer en bebis så kan vi ju äntligen börja sälja av saker vilket känns jätteskönt! Jag ska försöka komma igång och sy igen så vi slipper köpa så mycket kläder för jag har ju massor av trikåtyger så tänkte sy de tröjor som behövs så behövs det bara skaffas byxor! När jag nu får tid och ork...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor