Bland vinbärssniglar och häger

Jag har mått bättre på sistone och då har vi valt att ta tag i motionen!

Vi var på banken i måndags och valde att promenera både dit och hem för att få lite motion! På vägen hem valde vi dessutom att gå in i ett skogsspår som vi aldrig gått i här hemmavid! Fullt med björnbär och MASSOR av vinbärssniglar! Jag hade aldrig sett vinbärssniglar innan vi flyttade hit men här verkar de fullkomligt frodas! Kan man tjäna något på att sälja dem? För vi kunde nog plockat några hundra! Hahaha...

Dagen efter tog vi en runda, som vi gått tidigare, där vi stötte på en ensam häger! Vilket enormt vingspann de har! Vi kom inte så nära men vi gick förbi den två ggr och båda gångerna lyfte den! Vi blev dessutom jagade av änderna som antagligen matas av de som brukar promenera där i spåren! Helt plötsligt bara kom det fler och fler ur vassen och vi fick snabbt sätta barnen i vagnen och småspringa därifrån för det fanns nog ett 50-tal änder i just den dammen! Usch...

Idag var vi ute jättelänge! Känns i min falska ischias nu - ont som bara den! Kan knappt resa mig efter jag suttit! Ryggen gör också ont och fötterna såklart! Hoppas sova gott men tyvärr har Stella fått blåsor på tungan igen och sover ju hos oss varje natt och det gör det svårt för mig att sova ordentligt! :/

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor