Freestyle Libre frisläppt i Region Skåne

ÄNTLIGEN!!!

Var på diabetesmottagningen igår för att hämta sensorer och då berättade sköterskan att Freestyle Libre nu är fri för typ 1 diabetiker i Region Skåne! Lycka!!!

Så hon tyckte jag skulle ha en sån när jag lämnar tillbaka min Dexcom efter förlossningen! Dock tyckte hon att jag skulle höra med läkaren om jag fick ha kvar min Dexcom några månader efter förlossningen eftersom jag fick såna farliga bs-fall efter förra förlossningen - så får höra med dem när de ringer i denna veckan!

Men vad skönt det ska bli med en Libre! Den behöver inte kalibreras heller så det kommer bli minimalt med stick i fingrarna och dessutom sitter den ju på armen så då slipper jag att det irriterar på magen - tror skinnet där är mer känsligt! :D

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor