Förberedelserna har börjat

Nu har förberedelserna för bebis börjat!
 
I lördags hämtade vi vagnen äntligen - men vi hade tur och det tog bara en vecka från beställning innan vi kunde hämta den och liggdelen! Ståbrädan får vi dock vänta ett tag till på - väntas komma i slutet av juni men säljaren ville ändå inte lova! Jag förstår dem - dels är det sommar och dels är det inte alltid leverantörer står för det de lovar så de talar säkert av erfarenhet! Men vi klarar ju oss till att börja med så ingen fara på taket!
 
Efter att vagnen stod hemma började det klia lite i fingrarna så igår när jag var kompledig från jobbet passade jag på att tvätta upp kläder som legat orörda nu i ett par år. Blev förvånad över hur lite kläder vi hade tills jag kom på att vi lånade massor av kläder av en kompis till mig så vi får nog köpa in något litet nytt! Har redan köpt någon pyjamas eftersom vi hade plyschpyjamas till tjejerna som föddes mitt i vintern men lillasyster kommer ju på sommaren så det går inte riktigt! ;)
 
Jag letade även upp bärselarna och bebynesten - i början fick ju tjejerna plats i ett bebynest tillsammans, hur sött som helst, men sen fick de varsitt som deras mormor har sytt till dem! Amningskudden har vi faktiskt haft framme hela tiden och nu upptäckte jag en kaffefläck på den - jag och David dricker ju inte kaffe men jag har en starkt misstänkt! Så jag ska försöka tvätta allt detta så att det också är förberett!
 
 
Här ser ni barnrummet som just nu är kontor/extrarum/syrum så vi har ju en bit kvar! När vi går på semester ska barnen få de här sängarna och bebisen ska få en av spjälsängarna och så säljer vi den andra med madrass, spjälskydd, kudde och täcke! På bilden syns åkpåsen som jag sedan vände ut och in på och la som "madrass" i liggdelen - mjukt och skönt! Åkpåsen är dessutom utomordentligt snygg till vagnen - och vi ska väl sälja dubbletten av denna också!
 
Man kommer knappt ihåg alla saker man hade till barnen men det kommer säkert gå bra! Vi har ju fortfarande allt hemma så det är iaf inget som behöver köpas utom en ny skötbädd för den vi har är hårt åtgången! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor