"Du har ju gått upp en del..."

Usch... graviditet does not agree with me!

När jag var gravid med tjejerna så mådde jag ju fruktansvärt och spydde under ca 2/3 av varje dag så jag borde knappt gått upp i vikt men eftersom jag har diabetes så var jag ju en "duktig diabetiker" och för varje frukost jag spydde upp så åt jag en ny! Med tvillingar ska man gå upp mellan 16-20 kilo - jag gick upp 24 kilo! Inte så farligt kanske och 8 veckor efter förlossningen hade jag 5 kilo kvar att gå ner men pga all stress med barnen osv lyckades jag istället gå upp 5 kilo till! Suck...

Så till denna graviditeten hade jag 10 kilo plus som jag helst hade velat bli av med innan ny grav men nu blev det som det blev!

Jag har mått dåligt denna gången också och gjort lite på samma sätt! Men denna gången har det mer varit att jag bara kunnat äta det jag är sugen på och avstått från allt annat! Det var inte så farligt med det förra gången! Nu är jag på samma vikt som när tvillingarna föddes - fast nu har jag iofs legat på den här vikten i några veckor så jag har iaf slutat öka i vikt med sådan rekordfart som det var innan! När jag var hos BM sist så tyckte hon att jag skulle försöka börja "träna" lite - gå långa promenader varje dag eller kanske lite vattengympa! 

Jag har ju inte börjat med detta men vi har ätit lite nyttigare på kvällarna! Jag äter fortfarande det jag är sugen på mitt på dagen när jag är på jobbet men hemma har vi ofta blandat sallad på ICA och det tycker barnen också om - pasta, kyckling och grönsaker och så brukar vi koka ägg till! Jag tror iaf att det är det som gjort att min viktuppgång börjat stanna av! Bebisen sparkar som vanligt iaf så det nästan känns som att magen ska spricka! ;)

Eftersom mitt illamående och mina kräkningar blivit värre igen så har läkarna valt att sjukskriva mig heltid from måndag så att jag kan sköta diabetesen och graviditeten ordentligt den sista tiden! Det är ju i andra halvan av graviditeten som bebis kan bli väldigt stor pga att bs inte ligger någorlunda stabilt! Så det känns ju bra iaf - känner mig dessutom rejält trött och tung nu!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor