Dålig sömn = kräk

Vår ena dotter kommer in till oss i princip varje natt!
 
I vanliga fall hade det kanske inte varit så jobbigt men nu stör det min sömn så himla mycket och om jag inte får sova ordentligt så spyr jag nästan alltid på morgonen! Det kan räddas om jag lyckas somna om men imorse hjälpte jag David att ta på barnen och direkt när de åkt till dagis fick jag springa in på toan och kräkas!
 
Jag börjar bli sjukt trött på det! Jag går in i v 31 idag och ändå fortsätter det! Det positiva sen jag blev heltidssjukskriven är att jag inte haft så många höga toppar i mitt blodsocker vilket känns jättebra! Det var jobbigt att se på kurvan tidigare där den gick upp och ner, upp och ner som värsta berg-och-dal-banan!
 
Nu går det oftast inte över 10 i bs vilket är mycket, mycket bättre än tidigare! Snart ska vi alla vara hemma tillsammans för resten av "sommaren" (om man nu ens kan kalla det för sommar - David tog på sig vinterjackan både igår och idag) och då får vi se hur det går! Kan tänka mig att bs blir lite mer hoppigt igen men hoppas ändå att jag ska kunna ha någorlunda kontroll på det!
 
Nu är det ju bara jag hemma och jag kan laga frukost och mat efter vad bs säger och ta allt i min egen takt - det funkar inte riktigt så när barnen är hemma för de ska ju ha sitt och gärna för 5 minuter sedan! ;)
 
Dags för barnmorskebesök idag så hoppas allt ser bra ut! Äter "gravid-vitamin" varje dag, järntablett varannan dag och borde väl egentligen öka min Omeprazol så att jag tar den både morgon och kväll men har svårt att ta tabletter på morgnarna så vi får se om jag kan ändra på det! Järnet såg bra ut sist iaf så hoppas att det fortfarande är bra så jag slipper öka den!
 
Borde skicka in ett HbA1c så får se om jag hinner göra det denna veckan! :P

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor