Avslutat 2 år gammalt projekt

Tog nog i lite för mycket i helgen känns det som!

För typ två år sedan skaffade vi 4 stora gråa krukor som skulle stå på framsidan - det har bara inte blivit av att jag färdigställt dem! Ville vara säker på att det jag var helt nöjd med det jag planterade!

I lördags var barnen med kusin, faster och farmor på badhus och David var iofs sjuk men jag ville göra färdigt krukorna så det blev till att handla växter! Hittade underbara, stora, blå-lila hortensior för bara 129:- så köpte tre stycken! För att behålla den blåa färgen tryckte jag ner järnspikar i jorden - ett tips från coachen! ;)

Jag hade i mitt huvud tänkt ha ett medelhavstema i den sista krukan! Jag hade redan 4 lavendel och ville ha ett olivträd i mitten och nåt som hängde över kanten! Det slutade dock med en underbar Salix i mitten, lavendeln runtom och en hängväxt med silvergröna blad som dock inte var perenn men hittade ingen lika fin så får leta upp en till nästa år!

Såhär hårt har jag inte jobbat på flera månader och orkade inte avsluta allt i lördags heller men mådde jättedåligt imorse och låg kvar medan de andra åt frukost och fick dessutom lägga mig igen en stund efter att jag ätit! Men nu är de fyra stora krukorna färdiga äntligen! De har ju stått orörda länge och utsidan behöver rengöras men det får bli till en annan dag! ;)

David är fortfarande sjuk så hoppas han blir bättre snart! Först trodde vi det bara var allergi men han har nog fått världens dunderversion av en sommarförkylning! Helt igentäppt (snarkar högljutt), mosig i huvudet med konstant huvudvärk och rälig hosta! Stackaren!!! :/

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor