Såg ut som det hade varit slagsmål

Eftersom barnen äter ordentligt nu så är de på dagis idag!

Tandköttet är fortfarande svullet så jag ska ringa och höra ifall de kan göra något åt det men jag tror att isf hade tandläkaren redan föreslagit det!

Igår fick de lägga sig lite tidigare eftersom de skulle upp tidigt idag! Vi var ju ute hela dagen igår med kosläpp och fårsläpp på Karups Nygård och barnen sov små snuttar i bilen så de borde varit jättetrötta - men icke!

Vet inte hur många gånger jag var inne och sa till dem att lägga sig i sina sängar igen! Suck... Sen hade de en episod där jag hörde att de busade på madrassen men lampan var släckt så jag lät dem hållas en liten stund! När jag väl kom in såg det ut som om det hade varit slagsmål därinne! Klaras tandkött hade börjat blöda så det var stora blodfläckar på kuddar, täcket och lakanet samt madrasskyddet!

Klara hade ju dessutom blod runt hela munnen som tryckts ut med hjälp av nappen! Upp med dem och in på toaletten för att tvätta ansiktena! Klara slängde nappen i handfatet och det lämnade ju blodfläckar som jag förklarade för barnen! Sen när jag skulle lägga allt i tvätten satt barnen i sina sängar och pekade mot fläckarna på madrassen och skrek "blod, blod"! Morbidt...

Måste köpa ny Vanish-spray för den tog slut igår men jag tror inte det var de sista blodfläckarna som kommer komma av det här svullna tandköttet! :/

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor