Mår fortfarande dåligt emellanåt

I förra veckan valde jag att ta komp en hel dag för att vila lite!

Det var ju skönt men i torsdags när det var röd dag så var vi iväg hela dagen och straffade sig ju direkt i fredags när jag mådde jättedåligt men mina föräldrar kom ju och hjälpte mig med barnen  eftersom jag hade på känn att det skulle vara jobbigt!

Sen mådde jag jättedåligt igår morse och kräkte igen och det tog tid innan jag återhämtade mig... usch det var riktigt jobbigt och det gjorde sååå ont i magen när jag hulkade! Usch och fy...

"Höjdpunkten" igår var när jag somnade i soffan och David satt och titta på fotboll medan barnen lekte i vardagsrummet - men sen försvann de en stund! Inget konstigt med det eftersom de ibland leker i sitt rum och hoppar på madrassen - men det blev väldigt tyst så David gick och kollade läget!

Där satt de på en av sängarna i extrarummet och hade lyckats hitta en grön överstrykningspenna - trots att jag trodde jag tagit bort alla pennor därifrån - som de hade målat sina ben och armar med! Handflatorna och undersidan av fötterna samt Klaras ansikte och deras hår var också grönmålade!

"Jag måla benet" och "jag grön armen" var sånt de kläckte ur sig! Bums in i duschen med sin pappa och som tur var gick allt bort utom ett snirkligt streck på Klaras ben som istället blev gult efter tvätten! Suck...

Tur att de inte målade på väggen iaf!!! Trist att det var lite fläckar på bäddmadrassen men ändå tur i oturen! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor