Att må dåligt triggar shoppingnerven

Denna veckan har inte alls varit rolig!

Mått dåligt söndag, måndag, onsdag och även idag! Jag vet inte vad som har hänt nu men det är som om det blivit värre igen! Usch... bara det inte blir såhär fram till slutet av graviditeten! Hur ska jag orka det? :/

Jag stannade ju hemma i måndags för att jag mådde sååå himla dåligt och då upptäckte jag att den dagen låg faktiskt mitt bs väldigt bra, men sen på tisdagen när jag var tillbaka på jobbet igen så var mitt bs kaos igen med höga toppar och låga dalar! Vad betyder detta då? Att jag måste stanna hemma för att ens kunna ha ordentlig kontroll över mitt bs? Suck... får diskutera med läkaren när han ringer idag - om han nu blir påmind om att han ska göra det!

Skickade in ett HbA1c i tisdags och borde iaf kunna se resultatet idag hoppas jag! Det känns ju inte bra att bs inte stabiliserar sig! Denna graviditeten verkar dessutom kräva mycket mer insulinhöjningar än tvillinggraviditeten! Verkar märkligt men så är det!

Det som då händer när jag mår dåligt såhär mycket är att min shoppingnerv triggas! Jag BEHÖVER shoppa lite för att må bättre! Så enkelt är det! ;P

Jag har ju beställt vagnen och tillbehör till den men det är inte såna "måsten" som jag behöver shoppa! Jag behöver shoppa roliga saker, lite inredningssaker, som gör att jag mår lite bättre när jag tittar på dem! Hahaha... Det är ju ingen idé för mig att handla kläder för just nu är jag så stor om magen så det känns som den aldrig kommer försvinna! Ska satsa på ny garderob när jag lyckats gå ner i vikt efter graviditeten!

Här kommer en liten inspirationsbild över det jag "behöver" shoppa! ;)


På bilden återfinns Iittala Essence ölglas - kanske inget man behöver när man är gravid direkt men jag har väntat länge på att de ska komma med ölglas i Essence-serien som jag har både vin- och champagneglas i. Också från Iittala kommer Kastehelmi ljuslyktor, dessertskål och tårtfat. Vidare förvaring i serien Retro från Sagaform och såklart kaffemug från Rörstrands Filippa-K serie i mönstret "Cut out". 

Vi ni ha världens bästa tips för att handla sådana här varor så är det Torebrings.se - välj priser inklusive moms! Det är mycket, mycket billigare än någon annanstans! Ett suveränt tips från shoppaholicen! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor