Äntligen två fulla måltider!!!

Detta har varit tunga veckor för oss och ännu jobbigare för barnen!

Vi var hos tandläkaren i onsdags eftersom deras tandkött fortfarande är väldigt irriterat och svullet och blöder massor trots att blåsorna är borta! Hon trodde inte att det var Afte iaf utan att barnen haft en halsfluss och samtidigt fått sitt första herpes-utbrott!

Jag har aldrig haft munsår men det verkar ju sjukt smärtsamt och dessutom fick ju tjejerna det i munnen och inte på läpparna! Vi skulle inte borsta tänderna på dem förrän tandköttet gått tillbaka utan istället ska vi badda tandkött och tänder med klorhexedinindränkta tops! Det verkar inte smaka så gott men våra töser är fantastiska med sånt - de vet att det måste göras och klagar inte särskilt!

Igår kände vi att det vände när vi var på födelsedagsmiddag hos farmor som bjöd på Flygande Jakob och barnen åt massor av ris, sås och banan, senare tryckte de även en hel del efterrätt! Idag käkade de köttbullar med potatismos på IKEA med god aptit och till kvällsmat gjorde vi Flygande Jakob igen som de slukade - även kyckling och bacon!

Åh så skönt att de äntligen äter mat!!! Speciellt eftersom Stellas, som fortfarande är lite mindre än sin syster, revben och ryggrad börjat sticka ut lite nu när de inte ätit ordentligt på två veckor! Vilken lättnad!!!

Jag är i v 23 nu med lillasyster! Ligger inne med en riktig kalaskula och känner mig allmänt fläskig och otymplig! Jag var ju inte såhär stor med tvillingarna i samma vecka - fast jag vägde ju 10 kilo mindre innan jag blev gravid då! I mitt huvud kommer jag kunna komma tillbaka till min "forna" storlek! Var och pausade mitt träningskort idag så får jag ta tag i det efter att bebisen kommit! Får ju för mig att det blir lättare denna gången när det bara är en bebis! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor