Inte särskilt utvilad

Helgen gjorde oss inte direkt utvilade!

Barnen är fortfarande dåliga och det är mycket gnäll både på dagarna och på nätterna så vi har inte fått sova ordentligt på länge nu! Idag tändes dock en gnutta hopp när barnen bad om macka med smör och fick dela en och kom sen och ville ha mer! Det var gnälligt direkt på morgonen när vi skulle äta frukost men tydligen blev det bättre lite senare!

Jag fyllde ju år i helgen men vi valde att skjuta på firandet dels för att det var dåligt väder hela helgen (det brukar ju annars alltid vara bra väder på min födelsedag!!) och dels för att barnen inte vill/kan äta ordentligt!

Åh vad jag hoppas att det blir bättre nu, markant bättre! Jag vill inte borsta tänderna på ett barn som storgråter för att det gör så ont, jag vill inte kämpa för minsta lilla matbit eller klunk dricka som vi kan få i dem och jag tror att både jag och David hade behövt få sova en hel natt ostörda!

Vi läste om det igår och det kallas Afte och tydligen kan det bli just så som våra tjejer fick att det blir så fruktansvärt många blåsor i munnen och att tandköttet svullnar och blöder samt att andedräkten blir rätt rälig! Brukar också börja med feber så som det gjorde och just det att tungan får vit beläggning - som jag tror är torsk/svamp!

Åh mina stackars små pluttar!!!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor