Halva graviditeten har gått

Idag är jag i v 19+5 enligt RUL!

Fick beräknad förlossningsdag 1 september men oroar mig lite för att bebisen är lite stor redan nu - det är ju vanligt med stora barn när man har diabetes. BF enligt sista mens är 2 september men jag vet att jag har ägglossning senare än vad som är "normalt" så det känns som att jag blev flyttad åt fel håll!

Kanske inte så konstigt ifall bebisen skulle blivit påverkad av mitt blodsocker får det har ju varit allt annat än jämnt! Såklart påverkat av mitt illamående och kräkningar men det känns liksom inte bra!

I denna veckan ska jag dessutom ha det särskilda hjärtultraljudet som man gör på barn till diabetiker i v 21 - och eftersom jag misstänker att de flyttat mig åt fel håll så känns det också fel! Jaja... får väl bara lita på sjukvården men det känns inte riktigt bra just nu!

Jag mår fortfarande väldigt dåligt och i lördags var en sån dag när man bara vill att dagen ska ta slut så nästa dag kan komma och förhoppningsvis vara bättre! Suck...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor