Fast & furious

Ja då var det dags för ännu en film i Fast-&-furious-serien!

Varje gång det kommit en ny film i serien har jag suckat men lik förbaskat så gillar jag dessa fartfyllda bilfilmer! Kommer ihåg att "Fast & furious 6" gick på planet till Australien - och även denna gillade jag! Vad är det med dessa snabba bilar?

Det är kanske samma syndrom som gör att jag älskar brittiska Top Gear - den serien är ju helt fantastisk! Jag vill också testa en massa snabba och coola bilar på tomma banor eller avstängda gator - vilken grej!

När man nämner "Fast & furious" så kan man ju inte låta bli att nämna Paul Walker som, lite tragikomiskt, omkom i en bilolycka med en racerbil som en racerförarkompis körde - båda omkom! Det mest tragiska är ju inte för filmvärlden utan för hans 15-åriga dotter som var alldeles i närheten och som bodde permanent hos honom medan mamman brottas med missbruksproblem!

Dock kommer det ju aldrig bli samma sak i dessa bilfilmer utan Paul Walker - det var ju han som ledde oss in i Dominic's värld i den där första filmen, det var han som konverterade från polis till bilbuse fast på ett sätt som gör att man tyckte att det var rätt beslut, det har varit han som varit länken mellan det kriminella levernet och det rättfärdiga!

Det som jag tycker har varit mest intressant med Paul Walker har varit hans medverkan i Discovery's olika serier! Tydligen så engagerade han sig massor i djurs rättigheter och hade en genuint intresse för djur och natur! Första gången jag såg honom i någon Discovery-serie var när han deltog i "Shark men" där ett forskningsteam beger sig ut för att märka vithajar med sändare samt ta en del prover på dem samtidigt samt mäta dem såklart!

Tänk er att fiska vithaj liksom...!? Så jäkla läskigt och de fångade ju 5 meters hajar emellanåt och de är ju kolossalt enorma! Det hade jag nog aldrig vågat - har alldeles för stor respekt för hajar! Men den här serien är faktiskt väldigt intressant och de har fått fram intressanta resultat om vithajar, som man faktiskt vet väldigt lite om!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor