Trööött...

Idag är jag jättetrött!

Inte för att jag gick och lade mig speciellt sent och egentligen har jag haft en bra natt! Larmet ringde för högt bs vid 04.40 som vanligt och då tog jag insulin och gick på toaletten (vid senaste UL visade det sig att bebisen ligger och trycker på kisseblåsan så inte så konstigt att jag måste gå på toa varje natt)! 

En halvtimma-timma senare kom en snyftande Stella in (så som hon börjat göra varje tidig morgon) och ville sova mellan oss! Jag lyfte upp henne och sen gosade hon in sig hos sin pappa så jag kunde somna om igen! Dock fick David först gå upp och släcka lampan i tjejernas rum för annars vaknar Klara av det och sen fick han gå upp igen och ge Stella hostmedicin för hon har fått hosta igen!

Men sen somnade vi alla om igen vilket resulterade i att David höll på att helt försova sig så med ett ryck fick vi snabba oss upp och fixa i ordning barnen! Jag gjorde det som jag kunde göra sittandes för jag mår så illa på morgonen ifall jag står upp för länge! När de väl åkt till dagis så somnade jag om ännu en gång!

Lite senare skickade David ett sms som jag läste och sen somnade om igen så det hela slutade med att jag gick upp vid 09.30! Jag hade kunnat sova längre men jag ville hinna komma till jobbet också ju! ;)

Känner mig fortfarande trött och lite sliten! Borde ta mina järntabletter men sist jag började med dem (efter förra barnmorskebesöket) så blev ju illamåendet värre så jag vågar inte riktigt men jag ser ju att jag ser riktigt blek ut hela tiden! Får kanske köpa hem messmör och leverpastej - eller kanske blutsaft! Blutsaft låter ju riktigt räligt men jag vet faktiskt inte hur det smakar! Jaja... vi får se!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor