RUL i nästa vecka

Ja i nästa vecka är det dags för rutinultraljudet!

Det var ju vid rutinultraljudet vi fick reda på att det var tvillingar för vi hade ju inte fått något UL alls innan dess! Jag var då i vecka 19 och det kommer jag att vara i nästa vecka också! Det rullar på men känns mycket mer långsamt denna gången! Kan ju vara för att det blev så mycket sist; sälja lägenheten och köpa hus, hitta en bra tvillingvagn och bilstolar mm mm.

Det jag mest kommer ihåg av graviditeten var att jag aldrig hann njuta riktigt! Kanske lite av sista månaden när vi väl var inflyttade i huset - men samtidigt bävade man fortfarande för att de skulle komma för tidigt för vi ville ju gärna att de skulle stanna i magen över nyår iaf.

Sista veckorna låg jag mycket i soffan och vi firade julen hemma hos oss för att det inte skulle bli för stressigt - allt för att barnen skulle stanna så länge som möjligt i magen! Det gick ju vägen för barnen föddes ju strax efter nyår!

Även om jag mår rätt dåligt denna graviditeten också så har jag iaf kunnat vara på jobbet och jag har njutit mer även om det ibland känns hopplöst att bara må illa hela tiden och inte orka leka med sina barn! Det här blir definitivt sista graviditeten för jag verkar ju inte vara gjord för att vara gravid även om jag blivit gravid relativt snabbt båda gångerna! 

Men den Hyperemesis-diagnos jag fick med tvillingarna, som jag trodde var fel och bara berodde på att det var tvillingar, har jag ju fått även denna gång! Min kropp tycker helt enkelt inte om att vara gravid! ;)

Vi ska ta reda på kön även denna gång! Vi tycker att det är lika stor överraskning vid RUL som vid förlossning, vi vill kunna planera lite bättre och sen tycker vi att den stora överraskningen vid förlossningen är ju hur barnet ser ut - vem den är lik osv.

Vi var ju säkra på att vi bara skulle få pojkar eftersom Davids pappa har 4 pojkar och hans mamma har två pojkar och en flicka - så det är mycket pojkgener på båda Davids sidor! Äggen är ju alltid X och sen är det ju sperman som bestämmer om det blir ett X till eller ett Y. Det kvittar ju om det blir en flicka eller pojke - blir det en flicka så kommer hon antagligen ha mer gemensamt med tjejerna och blir det en pojke så blir det ju en ny erfarenhet för oss, jag har hört att de gärna kissar en i huvudet när man byter blöja så man får kanske skaffa ett slags "regnskydd" i så fall! Hahaha...

Förhoppningsvis så vet vi mer i nästa vecka ifall den nu inte väljer att gömma sig så man inte kan se varken eller! När vi gjorde KUB-testet så var det iaf en sprallig kabrat i magen - lite som Stella höll på och bökade en massa i magen! Det blir lugnt att bara se en bebis iaf - tjejerna låg ju och sparkade varandra i huvudet när vi var på RUL och en annan gång låg de och boxade varandra i huvudet när vi var på tillväxt-UL! Sånt slipper vi nu iaf för det var ju lite oroande! Hehe...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor