Deltidssjukskriven

Efter att ha hållt ut trots mitt mående så fick jag i slutet av förra veckan ge med mig!

Jag klarar inte att jobba heltid så som det är nu så min läkare har sjukskrivit mig 50% i väntan på att graviditetsillamåendet och kräkningarna ska upphöra! För att fira detta så började jag morgonen med en spya! Usch och fy och varför kan det inte bara sluta...?

Nu har jag ändå gått in i v 17 och tycker att det borde ge med sig men det vill sig helt enkelt inte! Jag hoppas med det lugnare tempot att jag iaf ska kunna leva någorlunda normalt! Tidigare har jag ju nästan fått sjuka mig två dagar i veckan för att det blir så illa! Och de veckor som jag faktiskt har varit hela veckan på jobbet har resulterat i att jag blivit sängliggande i princip hela helgen! Det är ju inget sätt att leva!

Min kära sambo är ju fantastisk och tar nästan allt ansvar hemma! Byter alla blöjor, städar i köket och sköter tvätten - mitt jobb är att borsta tänderna på barnen och vika tvätten (som ligger sorterad i högar för att jag inte orkar vika, haha) och sen ligga i soffan och må dåligt såklart! Jag saknar träningen och att bara känna mig normal hade varit trevligt!

Imorse glömde jag ta min spruta till frukosten och när jag väl kom på det så var ju bs redan högt och nu tar det lång tid att få ner det igen! Men jag har rätt bra lunch med mig så förhoppningsvis så kommer lunchen inte sticka iväg lika högt! Man oroar ju sig för bebisen! :/

Om två veckor är det iaf RUL så då får vi se om allt ser bra ut och om ytterligare två veckor så är det ju dags för hjärtultraljudet så det blir täta ultraljud nu ett litet tag! Tror det är tillväxtultraljud var 4:e vecka sen fram till v 28 eller v 30 och sen blir det ännu tätare! Vissa snackar ju om att för många ultraljud inte ska vara bra för barnet - men med tvillingarna hade vi ju ultraljud varannan vecka från v 21 och de verkar ju klarat sig alldeles utmärkt så man ska inte lyssna på allt man hör! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Klä om en lampskärm