Sommar på IKEA

Snart kommer IKEA:s sommarkollektion ut!

Det finns redan inspirationsbilder att titta på på deras hemsida! Jag blev ju direkt kär i Bittergurka och det får nog bli ett par vattenkannor och kanske någon kruka därifrån! Sen fanns det ju en slags amplar att odla i som tillhör den serien och nu när vi har byggt om växthuset så att hela ställningen är i impregnerat virke så tåler den ju att man hänger upp lite sånt därinne så det tror jag att vi ska göra! Vet inte riktigt vad David tycker om det - det är ju "hans" växthus för det är ju han som odlar... jag bara äter allt gott! ;)

Nä men jag tror det blir bra! Växthuset fick sig ju en döving i första stormen hösten 2012 och när andra stormen kom samma år så la den sig ner som ett korthus! Flera paneler med kanalplast försvann i vindarna så nu är växthuset något mindre än det var när vi först byggde upp det - men det är ju hundra gånger stabilare och dessutom kan man plantera högre upp längs väggarna och inte bara ha allt stående på marken!

Jag kanske ska engagera mig lite i utrustningen i växthuset - det är ju typiskt min grej! Snickra, fixa och organisera och komma med lösningar... love it! Får gå ut och mäta avståndet mellan reglarna för då kanske man kan sätta upp några mindre hyllor däremellan till småodlingar! Oh tankarna spinner! Hihi...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor