Skickat in nytt HbA1c

Imorse när jag testade mitt bs för kalibrering så passade jag på att fylla ett HbA1c!

Ja alltså när man skickar in HbA1c här så har man fått med sig en papperslapp hem med en liten cirkel som man ska fylla med blod, sen stoppar man pappret i en liten återförslutningsbar plastficka och sen i ett föradresserat och förfrankerat kuvert som går direkt till blodprovstagningen!

Man kan inte göra det för sent i veckan för då finns det risk att det blir liggande över helgen och då kan det bli missvisande! Ibland har man dålig tillströmning av blod i fingrarna på morgonen men imorse behövde jag nog bara trycka fram blod 4 ggr för att fylla cirkeln! Haha... så dumt att man kan bli glad över något så litet! ;)

Min Dexcom fungerar rätt så bra men det verkar inte som att den larmar varje gång den mäter ett för högt värde vilket blir lite irriterande på natten när jag legat högt i kanske 2-3 timmar och då helt plötsligt kommer larmet trots att jag legat över "gränsen" under så lång tid! Jobbigt!

Skickade ju mitt HbA1c idag och ska föra över mina värden på onsdag så får vi se vad de säger när de hör av sig! Man får ju lite mer koll från diabetesavdelningen när man går med CGM också - just nu är det ju jättebra!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor