Om man ändå bodde i Västra Götaland


Det fortsätter ramla in diverse inlägg om Freestyle Libre! Jag tror om möjligt det enda negativa är att den inte varnar vid högt respektive lågt bs eftersom man själv aktivt måste föra mätaren över armen - men det skulle jag kunna leva med!

Dexcom ser jag som ett självklart hjälpmedel för föräldrar med barn som har diabetes! Det är helt absurt att kräva att dessa föräldrar istället ska gå upp varje haltimme eller timme för att mäta sitt barns bs och sedan justera vid behov när det finns en Dexcom som kan larma ifall det behövs istället! Låt dessa stackars föräldrar få sova lugnt om nätterna ifall inte maskinen larmar! Det bör vara en självklarhet för tänk vad det annars kostar med föräldrars och barns mående och ork!

Det finns vuxna diabetiker med helt oregerligt bs också och dessa bör såklart också ha Dexcom ALLTID! För min egen del hade det räckt med en Freestyle Libre! Inte bara för att mitt  bs blivit helt kaiko utan för att det bör vara en självklarhet för alla typ 1 diabetiker! Vilken kontroll alla hade fått över sin diabetes - att hela tiden få resultaten svart på vitt och kunna justera därefter!

Det är väl hit alla som är involverade i diabetes vill komma - till bättre kontroll och bättre översikt!?

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor