Ögonscreening

Dags för ögonbottenfotografering igen!

Nu när jag haft diabetes i mer än 10 år så gör man ju en sån här screening varje år istället för vartannat som det var innan! Jag har aldrig haft några förändringar (peppar, peppar) och inte heller denna gång! När jag var gravid med tvillingarna var jag faktiskt lite orolig för det för jag tänkte att det var ju en så pass stor belastning på kroppen - men det klarade sig!

Efteråt går man omkring och ser ut som en alien eller kanske en missbrukare med sina tefatsstora pupiller och minimal iris! Men denna gången blev inte den värsta iaf! Ser ju kul ut ändå men jag har varit med om värre!

När jag pluggade på högskolan skulle jag göra en screening efter sista föreläsningen! De första ögondropparna tog inte ordentligt så jag fick lite extra - asså det såg helt galet ut! Jag hade kanske 1mm iris! Så gick jag ner till stan och shoppade kläder efter utan att tänka på hur jag såg ut och kassörskan stirrade så konstigt på mig och jag kom inte på varför förrän jag kom hem och min bror, som bodde i trapphuset bredvid, utbrast "haha... ALIEN"! Den gången höll det dessutom i sig sjukt länge - antagligen eftersom jag fick extra dos!

Så kan det gå när man lever med diabetes och allt som hör därtill! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor