En kalsong för Pierre

Nu har det gått mer än ett år sedan Pierre gick bort - jag minns så väl när mamma ringde och berättade det! Det var hemskt!

Jag kommer ihåg den lilla busiga pojken "Päran" som sprang omkring och hittade på hyss tillsammans med sina småbröder! Det är den starkaste bilden jag har av Pierre - den glada lilla pojken! Det är skönt att minnas honom så!

När jag såg artikeln i Expressen kom tårarna! Jag vet att hans föräldrar och syster har varit väldigt engagerade i insamlingen, men det var så fint att läsa hur andra utomstående engagerat sig; företaget vars anställde skänkte pengarna som skulle gått till sina julklappar och nu företaget som gjort denna reklamfilm!

När vi rensar ut kläder brukar vi alltid lägga dem i en container för insamling, men efter att Pierre gick bort och insamlingen "En kalsong för Pierre" startade så har vi samlat på oss kläderna och sedan lämnat dem till stadsmissionen! Det känns märkligt att inte slänga sina gamla underkläder men om de kommer till bättre nytta som skänkta så är det en bra sak! Har jag oanvända underkläder så brukar dessa också åka med! Tänk att en kalsong eller trosa kan göra så mycket!

Pierre må vara borta men han är inte på något sätt bortglömd!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor