Den som letar finner

Ibland kan jag bli så irriterad på att man inte blir rätt informerad!

På min arbetsplats har vi två olika arbetsgivare - en som de allra flesta har och den andra som bla jag har! Detta innebär att man blir dåligt informerad om vad som gäller, vilka förmåner man har och hur vissa ärenden ska skötas - det finns liksom ingen som har direkt personalansvar för oss på plats!

Alltid när jag går på läkarbesök för diabetesen osv så loggar jag ju ut från min flexklocka tex - men idag kom jag av en slump in på en sida med "Förmåner för anställda" och där står det att alla läkarbesök får göras på arbetstid och dessutom kan man få ersättning med 95kr/besök från arbetsgivaren! Jaha... gäller det retroaktivt också eller... ?

Besök till sjukgymnast och sjukhusvård ersattes också med del av summan! Helt galet ju! Varför har man inte fått någon information om det då? Dessutom fick man ta tjänstledigt för att flytta utan att det blev löneavdrag! Hallå!!!???

Vidare så har man rätt till en friskvårdstimma i veckan förlagd mellan kl 11-14 på dagen men innefattar såklart inte shoppingbesök eller långluncher! Nä men då hade man kunnat ta ett träningspass på 30-40 minuter duscha och sen ta en lunch och sen tillbaka till jobbet på sammanlagt 1,5 timme! Eller så kan man ju gå ut och ta en promenad i parken eller nåt!

Lite irriterande kan man säga!

Nu har jag iaf skrivit ut lappen och satt den på min anslagstavla så ifall någon undrar så har jag det iaf svart på vitt - eftersom vi nu är så få som har denna arbetsgivare på min arbetsplats!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor