Varför får man helt plötsligt komplikationer med sin diabetes?

Den frågan fick jag idag!

Ja det är det nog ingen som riktigt vet! Det kan ju vara graviditeten även om jag har för mig att det började innan dess - fast det kan ju ha varit en reaktion på att jag försökte pressa ner mitt HbA1c lite! Hur som helst så är det rätt påfrestande!

Nu när jag har Dexcom så väcker den ju mig när mitt bs blir för högt (eller för lågt) mitt i natten men det är rätt påfrestande att bli störd i sömnen varje natt! Saknar verkligen när mitt bs betedde sig så som man vill och gick man och lade sig med 7 mmol/L så vaknade man med 5 mmol/L! Frågan är ju ifall det kan vara så att det kanske helt plötsligt blir så igen? Eller är det helt enkelt så att det är nu det börjar gå utför?

Jag lider verkligen med alla som varit svårinställda från början för jag fick ju ändå nästan 10 bra år med min diabetes! Även om jag tidigare känt mig begränsad av den från och till så är det ingenting mot nu - nu känns det som om man måste ha stenkoll precis hela tiden! Det går inte att lita på min diabetes längre - den är ingen vän längre... den är fienden!

Tacksam för ett bot... nu! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor