HbA1c lite ner igen

Lämnade in ett nytt HbA1c innan nyår - glömde helt bort hur längesen det var jag gjorde det förra så det blev lite tätt!

Mitt förrförra låg på 56, vilket är ca 6,3 mmol/L, och mitt förra låg på 54, vilket är ca 6,1 mmol/L! Denna gång låg det på 52, vilket är precis vid eller strax under 6 mmol/L! Det kändes faktiskt bra - jag har ju alltid haft som mål att ligga under 6 mmol/L och jag tror faktiskt att det är det faktum att jag går upp på natten för att ta extra insulin som har gjort det! Annars hade det inte varit så stor skillnad bara på 2-3 veckor!

Det känns bra samtidigt som jag förstår att det är ohållbart att gå upp så varje natt - jag behöver ju också ostörd sömn! Vi får se hur länge jag håller ut men det är lite påfrestande!

Det blir svårt nu när man är tillbaka på jobbet också för då ska jag upp igen klockan 6 på morgonen för att äta frukost osv. Då gäller det ju att jag hinner somna om relativt direkt efter att jag tagit mitt bs och insulin. Fortsättning följer...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor