Tror det kommer få bli pump...

Vill verkligen inte ha pump men mina kurvor ser helt galna ut!
 
Jag blir faktiskt lite skärrad över berg-och-dalbanan som är min blodsockerkurva! Det ser inte alls bra ut och vad är det egentligen som händer vid klockan 4 på natten som gör att mitt bs börjar höjas?
 
Jag är inte dummare än att jag förstår att lösningen är en pump! En pump kan man väl ställa in så att den skjuter till lite insulin vid den tiden så att jag aldrig för den höjningen! Pumparna idag är ju dessutom utrustade med bs-mätare som mäter kontinuerligt!
 
Men jag vill inte ha pump! Det är ett under att jag klarat av att ha den här bs-mätaren fastklistrad på magen i 2 veckor (även om det var nära att jag drog av den innan förra perioden var slut för den irriterade jättemycket och kliade som bara den) - denna vecka har det gått bättre! Den sitter kanske på en bättre sida nu!?
 
Men jag vill verkligen inte ha något som sitter fast i min kropp alltid! Hur ska man sova med en pump? Ska man hålla den i handen eller ska den sitta fast i nattlinnet istället för byxlinningen som de flesta verkar ha den? Hur ska jag kunna vänja mig vid att ha en pump???
 
Usch... känner mig lite nerslagen av det faktiskt! Jag har alltid haft ett relativt lågt och jämnt bs och nu verkar det blivit helt kaiko och jag ser inte hur vi ska få rätt på det! Det är riktigt jobbigt att vara diabetiker idag! :/

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor