Samtal om sensor-resultaten

Precis ringde min diabetessköterska om hur vi ska gå vidare efter resultaten!

Hon har diskuterat med min läkare och tydligen tar jag ALLDELES för mycket NovoRapid - fast det visste vi ju redan! Jag har legat runt 4 mitt på dagarna och inte ens peakat när jag ätit lunch! Haha... magisk kurva! Mitt HbA1c ligger ju bra trots alla peakar, tog nytt i onsdags som låg på 54 mmol/mol som alltså är 6,1 mmol/L i gamla systemet - och det system våra bs-mätare kör med!

Så nu är domen att jag ska försöka sänka min NovoRapid ännu mer men att jag inte ska sänka Lantusen mer för då får jag nog för lite - den ska snarare höjas när tillfälle ges! Jag ska mäta mitt bs minst 7ggr/dag eftersom det nu är mitt enda sätt att se vad som händer!

Efter jul/nyår ska vi försöka sätta sensor igen och se om det rättat till sig men jag ska ändå gå på deras informationsmöte om pump eftersom det antagligen kommer att bli det - tyckte läkaren! Attans... Tydligen sätter de pumpar på patienterna vid samma tidpunkt så om det blir pump så blir det senare på våren! 

Jag vill verkligen att mitt bs ska rätta till sig av förändringarna så jag slipper pump men samtidigt är jag vara realist och förstår att antagligen får jag kyssa mina pennor ett sorgligt farväl och försöka bli vän med denna okända och lite ovälkomna främling som är pumpen! Suck...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor