Sagt hejdå till min lånade Dexcom

Igår lämnade jag tillbaka min lånade Dexcom!

Precis som mina föraningar sa så sa diabetessköterskan att det såg ut som ett typiskt fall för pump men det ska diskuteras med min läkare först! Jag och David diskuterade ju det i förrgår och (David mer än jag själv) sa att det viktigaste är ju att vi får rätt på mitt bs - för ett stabilt bs leder ju oftare till ett längre och bättre liv... så valet är ju lätt!

Men som sagt så ska det diskuteras först och till att börja med ska jag sänka min NovoRapid vid måltiderna ifall det kan vara NovoRapiden som överlappar och gör så att höjningarna sker senare vid ottan!

Det var verkligen inte kul igår kväll - vi tränade medan mina föräldrar passade barnen och sen tittade vi lite på TV men jag kände mig verkligen nere! Jag trivs med mina pennor och är inte ett dugg sugen på pump! Jag känner mig själv och tror att jag kommer att känna mig begränsad av den! Och lite känns det som att ifall man får igång pumpen så att allt funkar och bs ligger stabilt så blir det pump för resten av livet! Vill jag verkligen det?

Jag hade ju problem att sova bara med sensorn på magen och nu måste jag kanske både ha infusions-setet som sitter på magen och en "kassettspelare" som sitter kopplad - hur ska jag kunna sova med det? Usch... jag blir verkligen ledsen när jag tänker på det!

Det känns som ett stort misslyckande! Jag har alltid haft ett lagom lågt och stabilt bs och nu helt plötsligt är det som om min diabetes sviker mig, kroppen sviker mig så att jag inte längre ska kunna känna att min kropp är fri! Jag vill inte ha min kropp kopplad till en maskin - oavsett storlek! :/

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor