Julen kom & gick

Vi började julledigheten med sjukdom - typiskt...

I lördags skulle vi till mina föräldrar för julfirande men David var fortfarande dålig och fick stanna hemma så jag körde själv med barnen - var lite nervöst men det gick bra! Barnen fick varsin Nalle Puh i julklapp och de är favoriter redan!

I söndags skulle jag åka till IKEA och handla bord och stolar till barnen så de stannade alla hemma. David ringde när han precis hade lagt barnen och jag var nästan tillbaka vid bilen då! Jag hann sätta mig och ta på mig bältet och hade precis vridit om nyckeln när David ringde igen för att berätta att barnen precis kom ut från sitt rum med varsin Nalle Puh under armen!

Toppen! Nu kan barnen klättra ur sina spjälsängar utan problem - suck! Lugna nattningar är ett minne blott! Vilken start på ledigheten!

Julafton kom med 10 plusgrader och regn! Juldagen kom med 1 minusgrad och snöfall hela morgonen och förmiddagen! Vad hände undrar man! 

Igår firade vi med Davids syskon och då kom tomten! En tomte med en läskig mask och barnen blev jätterädda så han fick gå igen! Nu är barnen livrädda för tomten och tidigare idag säkerställde Klara att "tomten farlig"! Vi får hoppas de har glömt det till nästa år men det var hemskt och fruktansvärt så det var ingen bra idé alls! :/

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor