Fin helg!

Vi har haft en bra helg!

Först uteblev stormen Alexander - visst det blåste men det kan det ju göra annars också så det var faktiskt rätt så lugnt! Vi hade sista Dodgeball-träningen i fredags så nu ska kastarmen få vila! David säger att jag antagligen skadat den lite eftersom jag inte är van vid sådana övningar, för nu har jag haft ont i den i flera veckor!

I lördags åkte vi och skulle träna men hon som håller i barnpassningen på där var sjuk så det blev inget med det! Jag var jätteomotiverad egentligen så i smyg så hurrade jag och hoppade jämfota! Vi bestämde oss för att ta tag i julklapparna då istället när vi ändå var i stan - vi gick in i någon butik som inte hade något av det vi letade efter så sen satte vi oss i lekrummet och beställde allt på nätet! Hahaha... Höjden av lathet!

Sent på eftermiddagen, eller tidigt på kvällen kanske, knackade det på dörren! Eftersom det typ aldrig gör det så tittade jag på David och utbrast förvånat "det knackar på dörren... har något blåst ut i vägen eller?"! Det var barnens farmor som kom på besök, hon hade Nalle Puh kylskåpsmagneter med sig till barnen... de blev överlyckliga!

Barnen sov fortfarande, de sov faktiskt i 3 timmar i lördags!!! Jag sa till David att det kan ju faktiskt vara så att de är trötta på dagis på samma sätt som vi är trötta på jobbet och bara längtar efter vår ledighet! Jaja... det gick snabbt att väcka dem iaf - ja för vi fick väcka dem när de sovit i 3 timmar! Haha...

Barnen lekte med farmor "leka lego farmor där" och sen åt vi tillsammans allihop! Ett, tu, tre så var klockan nästan åtta och barnen skulle sova igen! Byta blöja, borsta tänderna och på med pyjamas, säga godnatt till farmor, mamma och pappa och sen bums i säng! Jag gick och hämtade is så att jag skulle kunna ta mig ett iskallt glas cola zero men då sa David att det inte var lönt att jag satte mig igen för vi skulle gå på bio! Va? Hahaha... helt clueless så hade jag ju inte fattat någonting och där stod jag i mina mjukisar! Jag har världens bästa sambo!

Snabbt ombyte, lite sminkning och sen iväg! Det blev lite godis på Hemmakväll, men det får vi leva med! Det var mysigt att komma iväg på något sånt och kul att han överraskade mig så! Vi såg sista delen i Hobbit - måste dock säga att de första två delarna var mycket bättre men bra att få ett avslut! Mitt bs var inte överlyckligt när vi kom hem men jag tog en dos NovoRapid och sen var det faktiskt helt okej på morgonen med 8,9 mmol/L!

I söndags blev det träning iaf men så stum jag var i musklerna! Eftersom jag tycker illa om löpbandet så har jag nu nästan helt övergett det och sätter mig i roddmaskinen istället! Vanligtvis brukar jag ha 2,07 min/500 m men igår hade jag 2,27 min/500 m - inte alls bra! Sen körde vi olika övningar och jag gjorde ju allt och lika många repetitioner som jag brukar men musklerna kändes ändå trötta! Vi får hoppas att de hämtar sig här i veckan för under semestern så blir det mer träning! ;)

Mitt bs har nog faktiskt legat bättre nu för det har inte varit så fruktansvärt högt på morgnarna som det var innan - men samtidigt är det svårt att vara säker eftersom jag inte längre har min lilla kompis Dexcom som hela tiden berättar vad mitt bs ligger på och visar mig fina kurvor över nattens händelser! Så jag får vänta tills jag får låna den igen för att se hur det ser ut på riktigt! :/

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor