Drömcykeln

Jag har drömt om en ny cykel länge nu - en cykel som ingen annan får använda! :P

Jag vi ha en med kraftig ram, breda däck och bara allmänt stabil! Det är inte så lätt att hitta förutom Skeppshult - för de ser riktigt stabila ut men de kostar också massor!

När vi var i Köpenhamn i somras så fanns det en massa snygga cyklar som såg rejält stabila ut! Nu har jag äntligen hittat dem och de är från Velorbis! Finns nästan bara i Danmark men jag kan ha hittat dem ännu billigare här i Sverige - väntar fortfarande på svar!

Modellen nedan heter Urban Chic och är skitsnygg! Det går att köpa till pakethållare för ca 200:- och det går även att ändra korgen till en fraktplatta ifall man hellre vill ha det! Asså den är ju helt underbar! Den kostar 5 000:- danska, alltså 6 200:- svenska, men jag kan som sagt ha hittat den billigare här i Sverige och då kostar den 4 000:-! Verkligen överkomligt för en bra cykel! VILL HA!!!

Comments

  1. Hej

    jag har letat efter precis denna cykeln i Sverige men det är så svårt.... var hittade du dem? :)

    Vänliga hälsningar
    Charlotte

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej!

      Faktiskt på Coop Forum men sen pratade jag med en av deras butiker här i Malmö och de hade bara en kvar och sen skulle de sluta sälja dem! Dock har jag sett att de finns i en liten cykelaffär i Trelleborg men jag har ännu inte hittat en svensk hemsida som säljer dem!

      Hoppas det hjälpte något - den är ju helt underbar!

      MVH
      Johanna

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor