Min tur att bli sjuk?

I ett par dagar nu har jag haft ont i halsen och en retig torrhosta!

Det verkar onekligen som att det ska bli min tur att vara sjuk nu! Igår kväll var jag rätt hängig och frusen och gick nog och la mig en timme innan David och imorse orkade jag knappt kliva upp! Det var riktigt segt!

Jag var lite täppt i näsan när jag vaknade men det försvann när jag gick till bussen! Jag känner ju att det finns där och det kommer antagligen att bli värre imorgon! :( Usch... diabetesen brukar ju vara så jobbig när man är sjuk också! Ständiga bs-kontroller och svajande bs är vad jag har att vänta! Suck...

Barnen verkar vara friska nu i alla fall! Stella hade en dålig blöja i måndags morse men sen efter det har det inte varit något för någon av dem och de har ju börjat äta ordentligt igen så idag har det gått 48 timmar sedan senaste dåliga blöjan så idag ska de på dagis igen!

Jag tror faktiskt att de har saknat sina kamrater jättemycket! Vi har lite foton på en vägg i köket och där har vi satt upp gruppfotot från dagis och som de snackar om det! De kan typ allas namn så man kan fråga "var är Alicia?" och då pekar de på henne men sen kan de sitta och bara säga allas namn när vi sitter och äter som "Malek där" och så pekar de på fotot! De har 3 favoriter, som alla tillhör de äldre barnen, och deras namn kan de ju sitta och tjata under en hel måltid! Mysigt!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor