Höj- & sänkbart skrivbord

Ja jag har nog redan berättat men jag har ju fått mitt nya skrivbord!

Hittills står jag upp halva dagarna - på förmiddagarna! Det känns bra men jag får lite ont i fötterna så jag tror att jag måste skaffa ett par bättre inneskor hit till jobbet! Tror att det ska vara såna mjuka skor med silikon i sulan! Jag får se vad jag hittar! Annars kanske något mjukt underlägg att stå på!

Jag ska vänta tills det gått 1,5 månad sedan jag fick bordet och skicka in ett nytt HbA1c för att se om det gjort någon skillnad! MÅSTE ju göra skillnad för det tar ju mer energi att stå upp än att sitta!

Idag har jag dessutom börjat med mina nya Lantus-doser så nu har jag två larm på min iPhone! Klockan 09.00 är det 12 enh Lantus och klockan 21.00 är det 8 enh Lantus så får vi se om det hjälper! Det har ju varit rätt jobbigt med alla höga morgonvärden så jag hoppas verkligen att det blir ordning nu!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor