Fortsatt småsjukt därhemma!

Ja från den ena sjukdomen till den andra!

Klara kräkte ju bara en natt men sen följde feber och nu har båda barnen börjat hosta och snora en massa! Stella vaknade strax innan 22 igår och var jätteledsen så hon fick vara uppe med oss en liten stund - "Kara kom" utbrast hon plötsligt, "Nej Klara ligger och nannar" svarade vi! När hon blev jättebusig, som hon alltid blir när hon är trött, så blev det bums i säng!

Men det slutade inte där... i ungefär en timme fick jag hålla henne i handen och sen fick jag ligga kvar i ytterligare en timme innan jag till slut kunde gå ut och hon somnade! Usch vad trött jag var då - hade ju velat gå och lägga mig själv vid 22!

Imorse snoozade jag nog 8 gånger innan jag till slut asade mig upp ur sängen och tog på mig kläder! I samma veva vaknade Klara så jag fick gå och hämta henne så att Stella kunde sova vidare - "Stella kom" sa hon efter att jag lagt henne i sängen hos David, "Stella ligger och sover gumman" svarade vi då! 

Det är lite kul att de börjat fråga efter varandra! Precis innan de ska sova så brukar vi busa på madrassen i deras rum och ibland springer en av dem iväg till vardagsrummet för att "leka lego" och då kan man säga till den andra att hämta sin syster och då springer hon in i vardagsrummet och så hör man "Stella/Klara kom" och så kommer dem hållandes varandra i handen! Haha... det är sååå sött!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor